Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
11.1.2007, Lukáš Petříček, recenze
Dnes se podíváme na paměti DDR2 Ultra 1160 Plus od firmy GeIL z řady Ultra Low Latency. Jedná se o nejnovější a nejrychlejší model pamětí z edice "Ultra", které běží na frekvenci 1160 MHz v 2x 1024 MB konfiguraci a navíc s agresivním časováním 4-4-4-12.
Oldis (4) | 13.1.200715:00
Já teda nevim jak pan Lukáš Petříček : ­"typický „oranžový“ hliníkový chladič­", ale já sem měl typicky chromové Geily­(DDR­) s hliníkovym chladičem. :D
Odpovědět0  0
Petr Popelka (251) | 13.1.200720:48
Víš, kdyby ses ve světě IT pohyboval delší dobu, zjistil bys, že GEIL používá určité standardy pro své paměti ­(DDRII paměti­). Ty levnější, s příjemnou cenou, jsou chromované, jako jsi napsal. A paměti s lepšími latencemi a s podstatně vyšší cenou, než ­"chromovaní bráškové­" jsou takto typicky oranžové:­-­) Pokud nevěříš, mrkni se třeba do 100Megy, která GEILy distribuje.
Odpovědět0  0
Oldis (4) | 15.1.200717:59
Verim, koukat se nemusim, taky proto sem do zavorky napsal DDR patrne sem mel jeste napsat 2x512 CL2­-3­-3­-6­) ;)
Odpovědět0  0
Vejce Vejce | 12.1.200716:01
Tak podle testu bych si je za ty prachy nekoupil ani nahodou!!! Kdyz to srovnam se svmy PC: C2D E6400@3,2 GHz, GeForce 7900GTX, nForce 680i SLI, RAM: Geil ­- ty same jen na 800MHz, jinak casovani 4­-4­-4­-12, 1T, 2,1V a v Everestu Ultimate 3.50
Latence 50,4
Čtení 10 309
zapis nemohl jsem mam jen trial verzi

Priste az budete zase chytraci neco testovat, tak k pametem za 17k doprejte i odpovidajici desku a ne nejakou sunku s P965! Nerikam ze je to spatny cipset, ale k temto pametem se opravdu nehodi!
Odpovědět0  0
Lukáš Petříček (300) | 12.1.200721:12
K sestavě co píšete se Vám nedivím. Každopádně nelze porovnávat výkon v propustnostech a latencích na přetaktovaném a nepřetaktovaném procesoru ­(a na základní desce s rozdílným chipsetem­) a vyvozovat z toho závěry směrem k pamětem?! Umí Vaše moduly 1200 MHz s časováním 4­-4­-4­-12?

Po přetaktování jdou latence dolů a propustnost nahoru. Tady se ale neřeší možnosti a propustnosti základní desky a platforem nebo chipsetů, ale růst výkonu u rychlejších pamětí ­(což platí obecně­) a možnosti pamětí samotných. Obdobně lze testovat na přetaktované platformě AMD64 a výsledky budou podstatně lepší než ty Vaše. Co z toho lze vyvodit, vzhledem k testu pamětí a již výše zmíněnému, nechám na Vás... ;­-)
Odpovědět0  0
speedsnail (149) | 12.1.200722:27
Tu obrovskou propustnost a nízké frekvence dělá v podstatě hlavně parametr 1T. A to asi 965 nezvládá.
Odpovědět0  0
speedsnail (149) | 12.1.200722:28
*nízké latence
Odpovědět0  0
Vejce Vejce | 12.1.200722:33
na P965 nejde v biosu tento parametr 1T nastavit!
Odpovědět0  0
Vejce Vejce | 12.1.200722:45
cituji: ­"Tady se ale neřeší možnosti a propustnosti základní desky a platforem nebo chipsetů, ale růst výkonu u rychlejších pamětí ­(což platí obecně­) a možnosti pamětí samotných.­"
­- z teto vety mi pripada, ze tato recenze je zbytecna, snad je kazdemu jasne ze pri vetsich frekvencich bude mit vyzsi vykon :­) ale budiz, kdyz uz bych mel pameti testovat, tak aspon na desce, ktera zvaldne nastavit paramatr 1T, aby bylo v testech videt, jak velky ci maly ma vliv!
Odpovědět0  0
Lukáš Petříček (300) | 13.1.20070:08
Rozdíly jsou patrné i při stejném taktu pamětí, díky vyššímu taktu procesoru ­(nebo přirozeně i díky jiné platformě­). Na čem se otestují dosažitelné frekvence vzhledem k napětí je poměrně nepodstatné ­- a to je to, co dělá obyčejné, dobré i špičkové paměti. Nikoliv použitá základní deska, naměřené latence nebo propustnosti na konkrétní platformě. Zřejmě Vám to stále uniká. Pro srovnání jinak totožná platforma. V nastavení se liší jen takt procesoru. Takt, read, write, latence:

1.83 1.60
6576 6320
4796 4233
72.4 75.2

680i je zajímavý chipset. Sice poměrně ­"nenažraný­", ale možnosti taktování jsou špičkové. Jak dalece by bylo smysluplné přejít na 680i je otázka. Vzhledem k tomu co přijde, a tomu co se již testovalo, je P965 optimum. Vždy je to otázka kompromisu a řady dalších okolností. Když se na nejmenovaném webu testovalo s 680i, problém byl dle čtenářů zcela opačný. Záleží na úhlu pohledu. A příště začněte, prosím, jiným tónem. Tady nejste u Vás doma... ;­-)
Odpovědět0  0
M.P. (20) | 11.1.20079:58
...proč jsou tyhle paměti hodnoceny jako špičkové, když v testech Everest 3.50 dopadly hůře nežli moje DDR 2x 1GB Patriot 433MHz LLK přetaktované na 500MHz s časováním 3­-3­-2­-6 1T za 6500,­-? Už u minulého testu ­"nejrychlejších a nejlepších pamětí Corsair­" mi tohle nikdo nedokázal uspokojivě vysvětlit...
Odpovědět0  0
speedsnail (149) | 11.1.200711:49
Odpovídal jsem ti u těch corsairů a odpovím i zde.
1. Pleteš hrušky s jablkama. ty máš DDR a tohle jsou DDR2 paměti.
2. Tvé DDR pravděpodobně běží na 939 AMD s integrovaným paměťovým řadičem, a to se na propustnostech a hlavně na latencích taky projeví.
Odpovědět0  0
M.P. (20) | 11.1.200712:31
Ad.1­) že tohle jsou DDR2 a já mám DDR samozřejmě vím, ale nové věci ­(technologie, výrobky atd.­) mají být lepší než ty předchozí, no ne? Tomu se říká pokrok :­-­) Latence mě neberou, zajímá mě propustnost. Ano, jedu na socketu 939 a přesto mě tento výkonnostní rozdíl překvapuje. Zas a zas...
Nicméně děkuji za osvětlení.
Odpovědět0  0
nick.wiruz | 11.1.200713:55
jo sice mas na 939 rychle pameti, ale zapomen na procik, pochybuji ze cokoliv na s939 da na bezne taktovane C2D @ 3000MHz. Tazke me nejake pametova propustnost nestve.
Odpovědět0  0
ryccardo | 11.1.200716:12
Původně jsem si myslel, že ty paměti testují v single channel módu neb to jsou dost mizerný výsledky na tak drahou srandu. Když srovnám mojí propustnost DDR 550 se Sempronem , kdy v single chanelu dělám čtení 4216 MB­/s a latence je cca 46ns. Tak dost slabota na to kolik to stojí. Nesrovnávám hrušky a jablka, ale souhlasím s příspěvkem M.P. Vyhodit peníze za DDR2 abych na tom byl pomalu ještě hůř než s DDR1 to je přehnaný.
Odpovědět0  0
jfb | 11.1.200717:11
No opravdu nelze srovnávat paměťovou propustnost na AMD a Intelu s FSB. pokud by se porovnávali DDR2 a DDR tak jedině na stejné platformě.
Ovšem souhlasím s tím, že úplná blbost kupovat paměti za 17000­/2GB. Pokud clovek netaktuje, tak mu stačí i 667Mhz a těch tuhle a cenu dostane 4GB i více! a rozdíl výkonu 667 a 1166? 5­-10% No a pokud taktuje, tak jsou patrně levnější varianty, případně za ten rozdíl dostane celkově výkonnější stroj v základu, který nemusí tolik taktovat.
Odpovědět0  0
Petr Popelka (251) | 11.1.200718:25
Prosím, je opravdu naprosto zcestné srovnávat DDR+Athlon 64 a DDRII+Core2Duo. To prostě nelze, jedná se o zcela jinou architekturu procesoru, čipové sady, nemluvě pak o samotných pamětech DDR­/DDRII. Souhlasím s tím, že 17 000,­- je za paměti opravdu moc, ale nesrovnávejte rozdíly v syntetických testech. Everestu, v testu pamětí první příčky často zabírají mATX AsRocky se Sempronem. Chce mi někdo tvrdit, že je to lepší­/rychlejší než třeba C2D E6700 na Asus P5B Deluxe?! Je to jako srovnání propisovací tužky a třípásmového reproduktoru... Prostě se to nedá objektivně porovnat, proto se o to prosím nesnažte:­-)
Odpovědět0  0
Lukáš Petříček (300) | 11.1.200718:27
Jako špičkové jsou hodnoceny pro dosaženou frekvenci 1200MHz s časováním 4­-4­-4­-12. To je naprosto špičkový výsledek. Jak dopadla Vaše platforma, to je jistě zajímavé, ale již u zmiňované recenze jsem Vám odpověděl. Jedná se o zcela rozdílné platformy. Budu se tedy citovat:

"...na AMD se socketem AM2 by propustnost samozřejmě byla podstatně vyšší. Výborně jsou hodnoceny z toho důvodu, protože dosažené frekvence jsou takové jaké jsou. Přes 1100 MHz Vaše paměti jistě nedají s jakýmkoliv časováním...­" Zde dokonce přes 1200 MHz.

Hodnotí se paměti jako produkt, ne propustnost na rozdílných platformách. Toto musíte brát v úvahu. Jinak na to bohužel nemám argument. Intel zatím nemá IMC a proto jsou výsledky jaké jsou. Pamětem samotným to na kvalitě, a špičkovém výsledku, nic neubírá.
Odpovědět0  0
speedsnail (149) | 11.1.200719:15
Naprosto s vámi souhlasím. Ale stále si myslím že pro 99 procent čtenářů by byl přínosnější test levných 667 pamětí. Navíc i procentuální přetaktovatelnost tam bude jistě zajímavá.
Odpovědět0  0
Miko (230) | 12.1.200712:51
no nevím, v mém okolí se zas lidi zajímají už o 800MHz. Třeba já přemejšlím teď mezi Geil 2GB­/800MHz CL4 či CL5, rozdíl asi 350Kč, zda tam není ještě nějaký zakopaný pes.
Odpovědět0  0
Vejce Vejce | 12.1.200720:09
Tak ty ti muzu doporucit! Mam ty s CL 4, v Everestu Latence 50,4 a Cteni 10 309. Na desce Asus P5N32­-E SLI, n Force 680i SLI, C2D E6400@3,2GHz
Odpovědět0  0
CZKodl | 25.1.200716:33
Mam take v umyslu si tu desku P5N32­-E SLI koupit. Prosim te, jaky mas chladic na procesoru? Ty radiatory od heatpipe chlazeni chipsetu, ktere jsou na boardu u procesoru, predpokladam docela omezuji vyber chladice. Puvodne jsem chtel nejaky vetsi chladic od Scythe, ale ten se tam skoro jiste nevejde.
Diky
Kodl
Odpovědět0  0
didis11 | 29.1.200719:59
nemusis mit strach, ja tam vrazil Sonic Tower od Thermaltaku a uplne v pohode.Levnej a vykonej chladic.
Odpovědět0  0
M.P. (20) | 12.1.20078:58
OK, nechme to tedy na konstatování, že tyto paměťové moduly jsou špičkové dosaženou frekvencí a nízkými latencemi, nikoli výkonem :­-­) A propo, jak výkonná by mohla mít tahle DDR ­(nikoli DDR2­): http:­/­/www.patriotmemory.com­/products­/groupdetailp.jsp?prodgroupid=45&prodline=5&group=PC5600&catid=1
Odpovědět0  0
Lukáš Petříček (300) | 12.1.200712:44
Nikoliv. Výkon, tak jak Vy ho srovnáváte, není otázkou pamětí, ale platformy. AMD64 má IMC a proto je efektivita jaká je ­(vysoká propustnost i nízké latence­). Pokud budou testy provedeny na AM2, výsledky budou zcela jiné. A jak výkonné budou tyto Patrioty? Záleží opět na platformě... :­-)
Odpovědět0  0
M.P. (20) | 16.1.200710:25
Děkuji za info. Ty 700MHz Patrioty jsem tady hodil spíše pro zajímavost ­(vysoká frekvence na DDR moduly­). Jinak jsem někde zahlédl DDR na frekvenci 800MHz a tuším i 900MHz, to jsem čuměl jak to tele na nová vrata...
Odpovědět0  0
mastermind (217) | 11.1.20076:15
Za ty peníze by snad mohly zvládat i 1T časování ne? Po pravdě, za 17000,­- jsem nedávno skládal PC včetně monitoru, dostačující na všechny současné hry. Brrr, dát to jenom za paměti...

Jo jinak pěkná recenze, jenom slovní spojení nízkootáčkový 80mm ventilátor a 2200ot­/min je trošku out ne?
Odpovědět0  0
Erkil1452 (10) | 11.1.20076:29
Jo? A kteraze graficka karta v tehle cenove relaci uzivi LCD monitor ve vsech soucasnych hrach ­(Oblivion, Rainbow Six Vegas,...)
Odpovědět0  0
mastermind (217) | 11.1.20078:50
Jelikož není třeba mít nastaveno vše na maximální detaily, HIS Excalibur X1600Pro IceQ Turbo, 128MB GDDR3 587­/1383MHz za 2527kč s DPH. Nebo od Leadteku GF 7300GT 580­/1400MHz za cca 2200kč ­(ta v mém eshopu už není, pouze obyč. verze­). Sám mám GF6600GT a momentálně hraju Gothic3 ­- a nestěžuju si. Výše zmíněné karty jsou podle mého dostačující pro lidi, kterým jde hlavně o hratelnost a ne, jeko u několika mých známých o to, že mají to největší ­"dělo­" a zapnuté všechny efekty.

Odpovědět0  0
svibi | 11.1.200717:56
ano presne souhlasim! stavel sem nedavno podobne pc s grafikou Galaxy GF7300GT za cca 2500 a po oc jede v pohode 600­/1600 coz je naprosta pohoda a staci na vse ­(nerikam na max detaily, aa a podobně..)
Odpovědět0  0
snajprik (1652) | 11.1.20076:57
Ale ta recenzia je super, pekne vidno rozdiel výkonu medzi pamäťami obyčajnými neake šiťaky na 2500 čo zvládajú 800MHz pri CL5 a týmito nadupanimi za 17000 :­) skoro niekde je rozdiel až 10% za tu cenu sa to oplati :)
Odpovědět0  0
snajprik (1652) | 11.1.20077:14
No nedá mi trošku to doplním o recenziu, aký vlastne je rozdiel medzi frekvenciami pamäti či násobičmi či T1 či T2, alebo veľkosťou. Trochu pohľad na to či sa oplatí dať do pamäti viacej peňazí a aký to bude mať prínos :­)
http:­/­/www.matbe.com­/articles­/lire­/323­/corsair­-dominator­-1111­-mhz­-4­-4­-4­-12­-2t­/page5.php
Odpovědět0  0
Lukáš Petříček (300) | 11.1.200718:14
Zvládají. Ale neumí to nastavit deska. Upraveno.
Odpovědět0  0
speedsnail (149) | 11.1.20071:06
Radši bych v recenzi viděl nějaké dostupnější 2G kity 533­/667mhz.
Odpovědět0  0
speedsnail (149) | 11.1.20071:16
co třeba tyhle
Corsair DIMM 2048MB DDR II 675MHz XMS2 4­-4­-4­-12
aktuální cena 6010kč vč.dph
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.